پیشگیری از قاعدگی دردناک

منظور از قاعدگی دردناک چیست ؟

قاعدگی درناک در واقع دردی یا ناراحتی است که خانم ها به هنگام قاعدگی با آن مواجه می شوند دربرخی از خانم ها این درد سطحی بوده و نیاز به انجام کار خاصی ندارند اما در برخی دیگر این درد به گونه ای شدید است که باعث مشکلات زیاد می شود و فرد مانع از کار کردن کارهای روزمره خود می شود .و یا حتی بعضی از این دردها به علت شدید بودن امکان دارد فرد به بیماری آندومتریوز دچار شود که این بیماری در صورت عدم درمان به موقع امکان دارد در آینده مشکلات بسیاری را منجر شود مانند ناباروری .توصیه می شود به هنگام قاعدگی درصورتی که بسیار شدید است حتماً به پزشک مراجعه کنید تا دچار عوارض های خطرناک در آینده نشوید .

عوامل موثر در قاعدگی دردناک

• مصرف دخانیات از جمله سیگار ،قلیون
  • نوشیدن الکل
  • چاقی (اضافه وزن زیاد )
  • اضطراب ،استرس عوامل بسیار مهم که می تواند در قاعدگی دردناک تاثیر گذار باشد .

پیشگیری از قاعدگی دردناک

• در گام نخست باید سعی کنید در شرایط سالم ومناسب از خودتان نگه داری کنید.
  • سبک زندگی سالم از جمله موارد دیگر است که باید به آن اهمیت ویژه ای بدهید.این سبک زندگی سالم می تواند در ورزش ،تغذیه ،خواب و یا حتی استراحت باشد.
  • استفاده از مسکن می تواند برای کاهش درد بسیار مناسب باشد .

درمان قاعدگی دردناک

• پزشک با انجام معاینات بر روی لگن شما سعی می کند در اولین مرحله بتواند تشخیص دهد که علت دردناک بودن قاعدگی چیست .
  • امکان دارد با توجه به تشخیص دادن علت قاعدگی دردناک برای شما سونوگرافی لگن یا لاپاراسکوپی تجویز کند .
  • روش دیگر درمانی استفاده از داروهای ضد التهابی و یا قرص های پیشگیری از بارداری است .
  • برای جلوگیری از تخمک گذاری ،تولید پروستاگلاندین قرص های ضد بارداری می تواند بسیار تاثیر گذار در کاهش درد دوران قاعدگی باشد.
  • به محض تشخیص پزشک با توجه به آزمایشات و یا معاینات سریعاً مراحل درمانی را شروع خواهد کرد.

دیگر خدمات دکتر فرزانه حجت جراح و متخصص زنان و نازایی عبارتست از :

درمان نازایی

زایمان طبیعی

زایمان سزارین

لاپاراسکوپی

منتظر انتقادات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم .