مراقبت های بعد از لابیاپلاستی

مراقبت های بعد از افتادگی رحم چگونه است؟
خونریزی بعد از لابیاپلاستی به چه صورتی رخ می دهد؟
مراقبت های بعد از عمل زیبایی واژن چگونه باید صورت گیرد؟

یکی از جراحی هایی که در بین خانم ها علی الخصوص زنان جوان بسیار شایع و از استقبال گسترده برخوردار شده است، جراحی زیبایی واژن یا لابیاپلاستی است که اغلب خانم ها به علت خشکی واژن، آویزان و یا گشاد شدن واژن به علت زایمان های مکرر، افزایش سن و… از برجستگی و زیباییش کاسته می شود. اگرخواهان زیباسازی واژن با روش های قدیمی و خانگی یا روش های پیشرفته و نوین هستید بهتر است که این مقاله را مطالعه کنید تا با لابیاپلاستی و مراقبت های بعد از لابیاپلاستی آشنا شوید.

لابیاپلاستی چیست؟

طی جراحی که در آن لبه های اطراف واژن برش می خورند را لابیاپلاستی می گویند که با این جراحی لبه های واژن قرینه می شود. اغلب اوقات این پروسه را در کنار واژینوپلاستی انجام می دهند.

مراقبت-های-بعد-از-لابیاپلاستی

مراقبت های بعد از لابیاپلاستی

ممکن است بعد از 24 ساعت ناحیه ای که در آن جراحی صورت گرفته باشد، ملتهب و متورم شود که جای نگرانی ندارد و با قرار دادن کمپرس یخ از مقدار تورم می کاهد و درد را خنثی می نماید.برای این که به بهترین و ایده آل ترین نتیجه زودتر برسید بهتر است که از تمام دستورالعمل های جراح و متخصص زنان ونازایی پیروی شود. از جمله مسائلی که در روند بهبودی بسیار موثر است، استراحت در منزل است که از نشستن طولانی و یا راه رفتن های تند جلوگیری شود.باید بگوییم که راه رفتن در روند لخته شدن خون نیز کمک شایانی می نماید که باید آهسته باشد.

بعد از جراحی لابیاپلاستی 3 تا 4 هفته نباید رابطه جنسی برقرار کرد زیرا به ناحیه جراحی فشار وارد می کند و ممکن است که بخیه ها باز شود یا خونریزی صورت گیرد. شایان ذکر است که بگوییم که ممکن است با ارتباط رابطه جنسی ممکن است که عفونت و یا اسکار را متقاضی بگیرد پس بهتر است که از انجام آن تا زمان مقرر اجتناب کند.

چنانچه بعد از عمل همچنان احساس درد و ناراحتی در فرد باقی مانده باشد باید به جراح و متخصص زنان و نازایی اطلاع  دهد تا برایش برخی از داروها و مسکن های التیام آور را تجویز نماید.

مصرف سیگار و دخانیات، استخر و سونا، غذاهای چرب و شور تا زمانی که التهاب التیام نگرفته باشد، ممنوع است.

در صورت مشاهده هر گونه علائم غیر طبیعی مانند ترشحات سبز رنگ، آلرژی و حساسیت، خونریزی از بخیه و پانسمان و یا علائم دیگر حتما به متخصص زنان خود اطلاع دهید.

دو × چهار =