تشخیص سرطان رحم

سرطان رحم چیست؟
آیا سرطان رحم کشنده است؟
سن ابتلا به سرطان رحم چه زمانی است؟
درمان قطعی سرطان رحم چیست؟

می توان گفت بیش تر از 2.8 درصد از زنان مبتلا به سرطان رحم می باشند ، به طور حتم شما هم با این سوالات مواجه می شوید که آیا درمان قطعی برای سرطان رحم وجود دارد یا خیر و این که  راه های پیشگیری از سرطان رحم در زنان  چگونه است؟  مسلما اطلاع  داشتن از یک بیماری کمک بسیاری  در روند درمان می نماید . اگر شما هم اطلاع کافی از این بیماری ندارید توصیه می شود  مقاله زیر را مطالعه کنید  تا نسبت به تومور رحم و یا سرطان رحم و همچنین راههای تشخیص و درمان آن اطلاع پیدا نمایید.

چنین بیماری هایی غالبا در زنانی دیده می شود  که دوران منوپز خویش را پشت سر گذاشته  و چند سالی از آخرین دوره قاعدگی  آن ها سپری گشته است و به اصلاح  به دوران یائسگی پانهاده و پیر شده اند . این بیماری  در زنان  جوان به ندرت مشاهده می شود  ولی اگر بانوانی که دارای وزن زیادی  باشند یا دچار عارضه فشار خون بوده و یا بیماری قند داشته باشند به نسبت هایی مشاهده می شود .

راههای تشخیص سرطان رحم

بهترین نشانه تشخیص بیماری سرطان  رحم ، مشاهده خونریزی  و یا ترشح  خون آلود  پس از رویت آخرین دوره قاعدگی است . زنانی که پس  از مشاهده خونریزی  آخربن دوره قاعدگی  و فاصله چندین ماه  یا چندین ساله مجددا  با خونریزی مهبلی مواجه گردند و یا ترشحی خون آلود  ولو بسیار کم رنگ  تر مشاهده نمایند،  باید وضعیت  خودشان را غیر طبیعی  تلقی نموده  و به متخصص زنان خود مراجعه کنند .  گاهی دیده  می شود که زنان با چند ماه فاصله میان خون ریزی  نهایی و خونریزی مجدد، آن را غیر طبیعی ندانسته و به غلط تصور می کنند که مجددا  به قاعدگی روی آورده اند ، حال آن که ،این گونه وضعیت و ناراحتی بسیار خطرناک  بوده و باید  به پزشک  یا متخصص زنان و زایمان مراجعه کنند .

تشخیص-سرطان-رحم

اندومتریوسیس یا قاعدگی توام با درد شدید

این نوع بیماری از دیدگاه پزشکی  یکی از مهم ترین بیماری  های زنان بوده و چنین شناخته می شود . فرد مبتلا به چنین عارضه ای  با خونریزی مهبلی شدید و بسیار طولانی تری مواجه می شود . خصوصیات  بارز بیماری مذکور ،بروز درد شدید  در زمان قاعدگی است . غالبا درد های شدید  توام با دوران قادعگی از سنین 25-30 سالگی شروع می گردد  و رفته رفته  در هر  دوره قادعگی  دیگر بر میزان درد افزوده می شود .

در نتیجه باید گفت ، اگر  پس از پایان آخرین دوره قادعگی  با ترشح  خون آلود  و یا صورتی رنگ  و یا خونریزی شبیه قاعدگی مواجه شدید ، باید هر چه زودتر به متخصص  زنان مراجعه نمایید .  شایان ذکر است که در صورتی که هر گونه علائم و خونریزی های مهبلی در بیمار صورت گیرد باید به متخصص زنان خود اطلاع رسانی نماید تا غربالگری و تست پاپ اسمیر را از بیمار بگیرند. در صورتی که این روش ها به متخصص زنان کمک ننماید ممکن است که بیوپسی یا نونه گیری از رحم را برای بیمار تجویز کنند.

خوشبختانه امروزه  علیرغم افزایش میزان  مبتلایان به سرطان رحم  ،امکان  درمان و نجات  بیمار از خطر تحت شرایط  جراحی مقدور می باشد و یکی از سهل ترین عملیات  جراحی محسوب می شود.